![]() |
Eugeni Rodríguez president de l’Observatori Contra l’Homofòbia a Bilbao. |
Actualitat
Guia pràctica d’urgència actuació per assetjament per LGTBIfòbia de l’OCH
GUIA PRÀCTICA D’URGÈNCIA PER L’ACTUACIÓ CONTRA L’ASSETJAMENT ESCOLAR PER LGBTIFÒBIA
Si ets una persona LGTBI i has patit agressions, amenaces, intimidacions o insults, aquí tens unes indicacions bàsiques per a que et puguem ajudar:
1) Comunica-ho a direcció i, si pot ser, per escrit (és convenient que et quedis una copia). En aquest comunicat ha de constar:
– els fets QUÈ han passat
– QUAN han tingut lloc
– a ON ha succeït
– QUI ens ha agredit, amenaçat, etc.
– COM han passat els fets
És convenient que et quedis una CÒPIA del comunicat que fas al centre.
2) Demana assistència mèdica –sanitària (psicològica i/o mèdica) i demana un “peritatge d’agressions” rebudes. ÉS IMPORTANT DEIXAR CONSTÀNCIA.
3) Contacta’ns! El nostre correu és och.observatori@gmail.com. T’atendrem personalment i t’ajudarem. No estàs sol/a.
4) Busca recolzament directe en tot moment, ja siguin amics, professors, familiars o, en definitiva, algú AMB QUI ET SENTIS RECOLZAT/DA.
Manifestación contra LGTBIfobia en las escuelas. Via EFE/La Vanguardia
![]() |
FOTO SANDRA LÁZARO |
El presidente del Observatorio contra la Homofobia y Portavoz del Frente
de Liberación Gay de Cataluña (FAGC), Eugeni Rodríguez, ha reclamado una reunión con la consellera de Bienestar Social, Dolors Bassa, con el fin de establecer el protocolo contra el acoso homófobo en las escuelas.
Concentració 27 de Gener. Aturem Bullying per LGBTIfòbia
OPINIÓ. “Tenim una molt bona Llei de Drets de les persones LGTBI però no s’ha volgut aplicar”
Recordem Article 12 Llei 11/2014. Aturem bullying per LGTBIfòbia
EXIGIM IMPLEMENTACIÓ EFECTIVA I RIGUROSA ART 12 DE LA LLEI CONTRA LA LGTBIFÒBIA.
![]() |
Observatori Contra l’Homofòbia. ATUREM BULLYING LGTBIFÒBIA |
ART 12 LLEI
1. Als efectes d’aquesta llei, s’entén per coeducació l’acció educativa que potencia la igualtat real d’oportunitats i l’eliminació de qualsevol mena de discriminació per raó d’orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere.
2. D’acord amb aquest principi de coeducació, s’ha de vetllar perquè la diversitat sexual i afectiva, la identitat de gènere i els diferents models de família siguin respectats en els diferents àmbits educatius.
3. El principi de coeducació s’ha d’incorporar als plans d’acció tutorial i als plans i reglaments de convivència dels centres educatius
. 4. Els continguts dels materials escolars, educatius i formatius, en qualsevol format, i el llenguatge que s’hi empri han de tenir en compte la diversitat pel que fa a l’orientació sexual, la identitat de gènere i l’expressió de gènere i evitar qualsevol mena de discriminació per aquest motiu.
5. El respecte a la diversitat pel que fa a l’orientació sexual, la identitat de gènere o l’expressió de gènere i als principis d’aquesta llei ha d’ésser efectiu en tot el sistema educatiu, en els centres i entitats de formació, en l’educació d’adults, en la formació de mares i pares, en les activitats esportives escolars i en les activitats de lleure infantil i juvenil.
6. S’ha de vetllar per la conscienciació i la prevenció de la violència per raó d’orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere i oferir mecanismes als centres perquè detectin situacions de discriminació o exclusió de qualsevol persona per les dites raons. En aquest sentit, s’ha de promoure el desplegament efectiu de plans de convivència amb un èmfasi especial en les mesures de prevenció i d’actuació contra l’assetjament de què poden ésser objecte les persones LGBTI en el medi escolar.
7. L’Administració de la Generalitat, per mitjà del departament competent en matèria d’educació, ha de garantir el desplegament del que estableix aquest article i ha de vetllar perquè les escoles, els instituts i els altres centres educatius constitueixin un entorn amable per a la diversitat sexual i afectiva en què els alumnes i els professors puguin viure d’una manera natural llur orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, i es contribueixi així a la creació de models positius per a la comunitat educativa.