Aquest matí l’Observatori contra l’homofòbia (OCH) ha interposat una denúncia davant la Fiscalia de delictes d’odi contra Lidia Falcón i el Partido Feminista, per presumptes delictes amb ocasió de l’exercici dels drets fonamentals es.
Aquesta denúncia es suma a la ja ha presenta per la Plataforma Trans Estatal. I es fonamenta en dos aspectes, en primer lloc l’OCH es refereix a “El hecho de relacionar pública y explícitamente homosexualidad con pedofilia y pederastia, como se hace tanto en la publicación del Partido Feminista de España como en las declaraciones de doña Lidia Falcón, lesiona sin duda la dignidad del colectivo de personas homosexuales mediante un menosprecio y humillación que sobrepasan con creces la frontera del derecho penal.”, i en segon lloc es considera que “lo mismo puede afirmarse de las declaraciones de doña Lidia Falcón al referirse públicamente a una niña trans como <niño disfrazado> y afirmar que su madre <debería estar en la cárcel>. Consideramos que dichas aseveraciones son suficientes para lesionar la dignidad tanto del colectivo de personas transexuales, como de la persona concreta a la que se hace referencia, con una clara intención de humillarla públicamente por razón de su identidad de género.”
Des de l’Observatori contra l’homofòbia s’ha fet una crida a les autoritat a dotar d’un marc legal efectiu i recursos suficients per fer front al discurs d’odi i LGTBI-fòbia. Segons dades de l’entitat l’any 2020 es van registrar a Catalunya 189 incidències, la xifra més alta dels darrers cinc anys, i un increment del 25% respecte l’any 2019.
Deixa un comentari